Turistička zajednica grada Karlovca od početka ljeta ove godine provodi projekt Integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji  (IQM Destination Karlovac) koji je Strategijom razvoja turizma grada Karlovca 2012.-2020. odabran kao najbolji mogući model razvoja turizma u Karlovcu te u okviru kojeg su planirane brojne aktivnosti. Projekt se temelji na 4 ključna čimbenika a to su:

  • zadovoljstvo lokalnog stanovništva
  • zadovoljstvo svih dionika u turizmu grada
  • zadovoljstvo turista i očuvanje okoliša
  • održivi razvoj i odgovorni turizam

Jedna od aktivnosti projekta, za uspjeh same  provedbe izuzetno važna, je ispitivanje stavova lokalnog stanovništva o turizmu grada Karlovca. Anketu je ispunilo 150 građana grada Karlovca, od čega čak 77% žena i 23% muškaraca.

Stanovnici su izrazili najviše inicijative da postoje sadržaji tijekom cijele godine, te dostupnost informacija vezanih za turizam. Prioritet u razvoj turizma daju ugostiteljskoj ponudi, koju smatraju izuzetno važnim segmentom za privlačenje gostiju u Karlovac. Upravo na tom tragu Turistička zajednica grada Karlovca za 2020. godinu planira nekoliko novih gastro manifestacija, okupljanje dionika u ugostiteljstvu, edukacije i snažniju promociju.

Gotovo 90% stanovnika smatra da Karlovcu treba cjelogodišnji turizam. Turistička zajednica i u tom segmentu zajedno s Gradom Karlovcem sufinancira inicijative i inovativnost u turizmu, upravo za poticaj cjelogodišnjeg rada i novog zapošljavanja bespovratnim potporama za subjekte malog gospodarstva putem mjera potpore za sudjelovanje na sajmovima, izložbama i predavanjima te promociju i brendiranje proizvoda i usluga, zatim potporom za unapređenjem konkurentnosti uslužnih djelatnosti u turizmu, te potporama za edukaciju i digitalnu transformaciju te unaprjeđenje digitalnih vještina.

Prema mišljenju stanovnika osnovne posebnosti grada Karlovca su: rijeke, parkovi, Aquatika, Zvijezda, Stari grad Dubovac, Dani piva, Muzej Domovinskog rata. Posebno ćemo razvijati upravo te naše vrijednosti, privlačiti goste da posjete naše znamenitosti, te dođu na manifestacije koje će u 2020. godini biti još atraktivnije – jer stanovnici smatraju da turisti u gradu hvale upravo naše komparativne prednosti a to su rijeke i parkovi, smještajni kapaciteti, postojeće turističke atrakcije i manifestacije te ljubaznost domaćina.

Posebno veseli što su naši sugrađani prepoznali zajednički trud i ulaganje Grada, gradskih tvrtki i Turističke zajednice grada Karlovca i najvećim ocjenama (4,5/7) ocijenili  upravo kvalitetu manifestacija te čistoću i uređenost grada (5/7). Ukupan dojam o turizmu grada ocijenjen je prosječnom ocjenom od 3,85 od mogućih 7 a kroz anketu građani su predložili cijeli niz aktivnosti kojima bi mogli unaprijediti kvalitetu turizma u gradu.

Prema dobivenim odgovorima i prijedlozima pred Turističkom zajednicom i Gradom Karlovcem stoje veliki izazovi na unapređenju turizma u destinaciji Karlovac. Jedan od najvećih izazova svakako je produženje boravka turista u gradu, novim smještajnim kapacitetima, edukacijama, pojačanim marketingom, novim proizvodima, kvalitetno povezivanje, poticaj na izvrsnost, što su upravo i jedan od ciljeva projekta integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji Karlovac“, naglasila je direktorica Turističkog ureda Marina Burić.